ul. Cieszyńska 3A, lok. 306

15-371 Białystok

Nip: 9662125478

 

Tel: +48 731 947 078 - Cezary Winkowski

Tel: +48 731 947 227 - Patryk Zwierzyński

 

Doradztwo biznesowe, consulting, usprawnienia procesów
Doradztwo biznesowe, consulting, usprawnienia procesów
Doradztwo biznesowe, consulting, usprawnienia procesów
wiz consulting - firma konsultingowa,

Jednym z aspektów, który wpływa na sukces absolutnie każdej firmy, jest rozwój pracowników. Rozwijanie kompetencji stanowi bowiem nieodzowną część pracy. Bardzo istotne jest więc, by zapewnić pracownikom odpowiednie narzędzia i warunki do szkolenia. Tak, by w przyszłości mogli jeszcze lepiej wykonywać swoje obowiązki. Jak zatem przeanalizować potrzeby szkoleniowe? Podpowiadamy!

 

Analiza potrzeb szkoleniowych – co to oznacza?

Analiza potrzeb szkoleniowych to proces, który pozwala na zdiagnozowanie, jakie obszary wiedzy, a także jakie umiejętności wymagają rozwoju w danej firmie. Co więcej, takie badanie potrzeb umożliwia opracowanie planów szkoleń, które mają rozwinąć kompetencje poszczególnych pracowników. Dzięki kursom odpowiednio dopasowanym do konkretnych specjalistów, będą oni mogli jeszcze skuteczniej wykonywać swoje obowiązki, co daje korzyść obopólną, ponieważ zyskuje na tym zarówno pracownik, zdobywając nowe umiejętności, jak i firma, zyskując kompetentnego specjalistę.

Warto pamiętać, że każdy pracownik potrzebuje szkoleń. Jeśli jest to pracownik biurowy, można zaoferować mu pakiet szkoleniowy Microsoft Office. Natomiast pracownikom przedsiębiorstw produkcyjnych mogą przydać się szkolenia z zakresu Lean Management. Warto również dodać, że sami przedsiębiorcy również powinni rozwijać swoje kompetencje, na przykład korzystając ze szkolenia z zakresu zarządzania projektami.

Badanie potrzeb szkoleniowych będzie więc pierwszym krokiem do sukcesu – bez względu na to, w jakim miejscu znajduje się firma. Szkolenia warto przeprowadzać zarówno podczas początków funkcjonowania przedsiębiorstwa, po zatrudnieniu nowych pracowników, jak i w celu odświeżenia wiedzy na konkretne tematy. Szkolenia mogą także pomóc przedsiębiorcy określić i usystematyzować strategię biznesową. Są również dobrym rozwiązaniem w momencie wprowadzania znaczących zmian w funkcjonowaniu firmy.

 

Rola identyfikacji potrzeb szkoleniowych

Identyfikacja potrzeb szkoleniowych ma za zadanie pomóc dopasować zakres szkoleń do potrzeb danej firmy, a także jej działów czy też konkretnych pracowników. Tak, by wspierały one spełnianie celów tego przedsiębiorstwa. Za sprawą wnikliwej analizy możliwe jest jeszcze skuteczniejsze podnoszenie kompetencji pracowników w tych aspektach, w których ich wiedza jest niewystarczająca lub nieaktualna. Co więcej, rozpoznanie potrzeb szkoleniowych pozwoli na uniknięcie sytuacji, w której wybrane szkolenie nie przynosi żadnej korzyści firmie czy jest dla pracowników zupełnie nieatrakcyjne pod względem prezentowanych treści. Warto również dodać, że identyfikacja potrzeb w konsekwencji pozwoli firmie jeszcze lepiej się rozwijać i budować pozycję lidera na rynku.

 

Badanie potrzeb szkoleniowych – jakie ma znaczenie?

Badanie potrzeb szkoleniowych pozwala określić skuteczność pracy, a także sposoby na jej poprawę. Oprócz tego weryfikuje kompetencje pracowników, pozwala poznać ich potrzeby, jak również bierze pod uwagę indywidualne sugestie pracowników. Za sprawą analizy potrzeb szkoleniowych można także precyzyjnie określić kierunek, w jakim powinno rozwijać się przedsiębiorstwo, jak i wypunktować jego mocne i słabe strony. Nie można zapomnieć również o tym, że rozpoznanie potrzeb szkoleniowych umożliwia rozpoznanie, jakie czynniki spowalniają rozwój firmy i jakie mogłyby wpłynąć na jej rozwój.

 

Analiza potrzeb szkoleniowych – rola i znaczenie

22 czerwca 2021
szkolenie pracowników
wiz consulting - firma konsultingowa,
wiz consulting - firma konsultingowa,