biuro@wiz-consulting.pl

Tel: +48 731 947 078 

Doradztwo biznesowe, consulting, usprawnienia procesów
Doradztwo biznesowe, consulting, usprawnienia procesów
Doradztwo biznesowe, consulting, usprawnienia procesów
Doradztwo biznesowe, consulting, usprawnienia procesów
wiz consulting - firma konsultingowa,

Zarządzanie kompetencjami pracowników w organizacji to świetne rozwiązanie, które wspiera budowanie wykwalifikowanego, profesjonalnego oraz efektywnego zespołu. W obecnych czasach znalezienie i utrzymanie w organizacji rzetelnego pracownika nie jest zadaniem łatwym, dlatego warto zadbać o jego nieustanne motywowanie, szkolenie i wspieranie w prowadzeniu jego ścieżki kariery. A pomóc w tym może zarządzanie kompetencjami!

 

Czym jest zarządzanie kompetencjami pracowników?

Zarządzanie kompetencjami pracowników polega na określeniu i rozwijaniu ich kompetencji w taki sposób, by mogli jak najlepiej realizować cele organizacji. Łączy w sobie działania z wielu zakresów, m.in. rekrutacji, ścieżki kariery, oceny pracowników, szkoleń, a także systemów motywacyjnych. Dzięki temu podejściu można znacząco poprawić efektywność działań podejmowanych przez pracowników i skutecznie wykorzystywać ich zdolności w celu osiągania przewagi wśród konkurencji. Organizacja, która potrafi dostrzec i wspomagać rozwój swoich pracowników, będzie zdecydowanie lepiej funkcjonowała na rynku.

 

Proces zarządzania kompetencjami pracowników – z jakich etapów się składa?

  1. Pierwszym etapem w procesie zarządzania kompetencjami pracowników jest poznanie ich kompetencji oraz zdefiniowanie potrzeb organizacji. Nie jest to zadanie proste, dlatego warto oddać je w ręce firmy konsultingowej, która przeprowadzi odpowiednie szkolenia biznesowe, a następnie zorganizuje konsultacje biznesowe z pracownikami.
  2. Kolejny, bardzo ważny krok to zaadaptowanie kompetencji pracowników do potrzeb organizacji. Tak, by jak najlepiej się w nie wpisywały. 
  3. Następny etap to ustalenie skali oceny kompetencji. Dzięki temu będzie można określić poziom oczekiwanych umiejętności czy kwalifikacji na danym stanowisku pracy. Jest to bardzo pomocne na etapie rekrutacji pracowników.
  4. Czwarty krok zakłada zaplanowanie działań rozwojowych dla poszczególnych stanowisk oraz wdrożenie ich w życie.
  5. Ostatni etap to zaprojektowanie systemu ewaluacji dla rozwoju kompetencji.

 

Zarządzanie kompetencjami w organizacji – jakie przynosi korzyści?

Zarządzanie kompetencjami w organizacji to szereg korzyści zarówno dla pracowników, jak i pracodawcy. Oto, co zyskuje się dzięki temu rozwiązaniu:

  • możliwość efektywnego planowania rozwoju kompetencji wśród pracowników całej organizacji,
  • lepsze poznanie pracowników organizacji,
  • zaplanowany i systematyczny rozwój kompetencji pracowników na różne sposoby, np. za pomocą szkoleń czy programów mentoringowych,
  • zarządzanie poziomem kompetencji poprzez ich systematyczne ocenianie,
  • usprawnienie i przyspieszenie procesu rekrutacji pracowników, ponieważ jest on oparty na kompetencjach,
  • wsparcie w realizacji strategii organizacji,
  • skuteczne optymalizowanie procesów biznesowych,
  • wskazanie pracownikom ich kompetencji, które mogą rozwijać, by budować swoje doświadczenie i poprawiać wyniki swojej pracy,
  • jasne kryteria, których pracownicy mogą używać do oceny wyników swojej pracy,
  • skuteczne zarządzanie wiedzą pracowników organizacji.

 

Zarządzanie kompetencjami pracowników w organizacji

22 grudnia 2021
zarządzanie kompetencjami pracowników
wiz consulting - firma konsultingowa,
wiz consulting - firma konsultingowa,