biuro@wiz-consulting.pl

Tel: +48 731 947 078 

Doradztwo biznesowe, consulting, usprawnienia procesów
Doradztwo biznesowe, consulting, usprawnienia procesów
Doradztwo biznesowe, consulting, usprawnienia procesów
Doradztwo biznesowe, consulting, usprawnienia procesów
wiz consulting - firma konsultingowa,

Dziś zaprezentujemy istotę wskaźników w przedsiębiorstwie. W artykule przedstawiliśmy prosty przykład wskaźników, jakie zastosowaliśmy w naszej działalności. Czym się kierowaliśmy przy doborze wskaźników, jakie wybraliśmy i metody ich monitorowania. W materiałach szkoleniowych umieściliśmy natomiast prezentację o wskaźnikach, ich rodzajach, zaletach a także istotności.

 

Na samym końcu artykułu znajduje się prezentacja szkoleniowa o wskaźnikach KPI. Zachęcamy do zapoznania się z udostępnionym materiałem.

 

Nasi klienci współpracując z nami bardzo często chcą wprowadzać wskaźniki monitorujące ich rozwój, wykonanie planu itp. Jako firma konsultingowa bardzo chętnie pomagamy im w tym, ponieważ sami jesteśmy zwolennikami wskaźników, a w szczególności KPI.

 

Skrót KPI pochodzi od angielskich słów Key Performance Indicators, co można tłumaczyć jako Kluczowe wskaźniki efektywności.

 

Dlaczego wdrożenie wskaźników jest takie ważne?

 

Odpowiedzią może być jedno proste zdanie: Wszystko co jest mierzone, może zostać poprawione.

 

Jako młoda, mała firma także posiadamy swoje wskaźniki, które pozwalają monitorować nam rozwój naszej działalności, poprawę oferty, a także współpracę miedzy członkami zespołu. Jednym z naszych podstawowych wskaźników, jaki używamy do monitorowania rozwoju naszej firmy jest dynamika przychodów. Poniżej przedstawiamy wykres, który jest na stałe w miesięcznym raporcie naszej działalności.

 

Wskaźniki KPI - nasz przykład

01 lipca 2020
Tworzenie mapyr procesu w celu usrpawnienia przepływu
Tworzenie mapy procesu biznesowego w celu redukcji kosztów

Proste narzędzie jakim jest wykres, już na pierwszy rzut oka mówi nam w jakim kierunku podążamy, na jakim etapie jesteśmy i czy mamy perspektywy rozwoju. Mimo, że początki działalności były trudne, obecnie notujemy wzrost naszych przychodów, zdobywamy grono zadowolonych klientów i razem z naszymi partnerami rozwijamy ich i nasz biznes.

 

Nasza działalność bardzo często polega na pracy projektowej, zadaniowej. Dlatego z naszej perspektywy istotnym wskaźnikiem jest terminowość wykonania zadań. Miesięczne raporty pokazują nam czy posiadamy w dalszym ciągu moce przerobowe, czy wyrabiamy się z przyjętymi zleceniami i czy to nie jest już czas na powiększenie naszego zespołu. Tutaj także przydatnym narzędziem jest prosty wykres kołowy.

Uprawnienie produkcji

Ustalenie planów działania, terminów oddania zadania, wykonania projektu i ich rozliczanie w naszej działalności jest bardzo ważnym elementem. W związku z tym wiele czasu poświęciliśmy na odpowiedni dobór wskaźnika terminowości zadań, harmonogramowania zadań i ustalania realnych terminów z naszymi klientami. Nie sztuką jest wzięcie zlecenia. Dobra firma konsultingowa charakteryzuje się dobrym produktem jakim jest doradztwo, ale też i terminem dotrzymanym zgodnie z umową z klientem.

 

Terminowość zadań nie rozpatrujemy tylko w perspektywie całej firmy. Rozliczamy także siebie nawzajem. Wprowadziliśmy tutaj wskaźnik monitorujący każdego z współwłaścicieli W&Z Consulting, który przedstawiony jest na wykresie.

Uproszczony przykład mapy prcesów biznesowych

Kolejnymi wskaźnikami jakie monitorujemy są:

  • miesięczny przychód netto,
  • średni przychód na fakturę,
  • zdobywcy zamówień

 

Poniżej została zaprezentowana tabela, która znajduje się na naszym miesięcznym raporcie. Część danych została usunięta z tabeli.

Zlokalizowane błędy w procesie sprzedaży

Każdy monitorowany w tabeli wskaźnik ma cztery możliwe kolory do zdobycia, które w sposób wizualny informują nas czy udało się osiągnąć zamierzony cel i jaki osiągnęliśmy wynik.

 

Przykładowo wskaźnik zdobywcy zamówień informuje nas na ile złożonych ofert udało nam się podpisać umowę w danym miesiącu. Zadowalającym nas poziomem na chwilę obecną naszej działalności jest poziom 10%. Poniżej tej wartości wskaźnik miałby kolor czerwony. Jak widać na załączonym obrazku w maju udało nam się osiągnąć 65%.

 

Wizualny sposób przedstawienia wskaźników jest łatwy w odczycie i intuicyjny. Bardzo często w podobny sposób wprowadzamy wskaźniki u naszych klientów. Mogą one dotyczyć wielu obszarów.

 

Więcej informacji na temat wskaźników znajduje się w prezentacji dołączonej do artykułu.

wiz consulting - firma konsultingowa,
wiz consulting - firma konsultingowa,

Do pobrania

Prezentacja GEMBA i GEMBA WALKING