biuro@wiz-consulting.pl

Tel: +48 731 947 078 

Doradztwo biznesowe, consulting, usprawnienia procesów
Doradztwo biznesowe, consulting, usprawnienia procesów
Doradztwo biznesowe, consulting, usprawnienia procesów
Doradztwo biznesowe, consulting, usprawnienia procesów
wiz consulting - firma konsultingowa,

Budowanie zaangażowania pracowników w działalność firmy jest jednym z najtrudniejszych zadań przełożonych i właścicieli. Zaangażowany i zmotywowany zespół umożliwi ciągły rozwój biznesu.

 

Jak jednak osiągnąć zaangażowanie?

 

Nasze doświadczenie w rozmowach z pracownikami potwierdza jedno. Każdy pracownik potrzebuje impulsu do zaangażowania w pracę. W obecnych czasach nie jest to tylko impuls finansowy. Zaangażowanie pracowników w działalność firmy i proces ciągłego doskonalenia wymaga innego podejścia do pracowników.

 

Co można zrobić, aby zbudować zaangażowanie pracowników?

 

Jednym z ważniejszych elementów budowania zaangażowania jest wytyczenie jasnej ścieżki rozwoju w firmie. Jest to także jeden z punktów decyzyjnych, które wpływają na odbiór oferty pracy przez pracowników.

 

 

W każdej firmie powinna być wytyczona ścieżka rozwoju pracownika.

 

 

Jest to mocne twierdzenie, jednak z doświadczenia wiemy, że przynosi to duże korzyści. Możemy ich wymienić 6.

 

  1. Wyznaczony kierunek rozwoju

  2. Motywacja

  3. Przyciąganie i zatrzymywanie pracowników

  4. Zarządzanie talentami

  5. Efektywność pracowników

  6. Przejrzystość

 

Wyznaczony kierunek rozwoju – precyzyjnie określony system oceniania, zakres kompetencji, jakie należy spełnić, system wynagradzania wyznaczą cel, do którego osiągnięcia będzie dążył pracownik. Wyznaczony kierunek rozwoju wpłynie na to, że pracownik będzie mógł zobrazować się w przedsiębiorstwie w długofalowej perspektywie.

 

Motywacja – perspektywa większego wynagrodzenia, awansu, czy też zdobycie nowych kompetencji i doświadczenia, zwiększą zaangażowanie pracownika w wykonywaną pracę. Dzięki temu pracownik będzie dążył do ciągłego rozwoju umiejętności, co wpłynie na jakość świadczonych usług w przedsiębiorstwie.

 

Przyciąganie i zatrzymywanie pracowników – perspektywa awansu i rozwój kompetencji zwiększa atrakcyjność oferty o pracę. Badania Instytutu Gallupa wskazują, że według ankiet perspektywa awansu określana jest jako „niezwykle ważna” przez 59% millenialsów, 44% osób z tzw. pokolenia X oraz 41% „baby boomers” już przy aplikowaniu na stanowisko.

 

Zarządzanie talentami – dobrze dobrana struktura ścieżki rozwoju stwarza możliwość pełnego wykorzystania potencjału kadry.

 

Efektywność pracowników – efektywność pracownika powiązana jest bezpośrednio
z jego motywacją do pracy. Jeżeli pracownik jest już na początku pracy uświadomiony,
że jego zaangażowanie i umiejętności zostaną docenione – zmobilizują go do bardziej skutecznej pracy i zwiększania wydajności.

 

Przejrzystość – przejrzysta struktura organizacyjna oraz ścieżka rozwoju dają uczucie bezpieczeństwa pracownikowi. Umożliwia to także równe zasady i reguły zdobywania nowych kompetencji i stanowisk wszystkim osobom w organizacji. Przejrzystość w firmie umożliwia także wyeliminowanie nieporozumień i poczucia nierównego traktowania. Jest to także bardzo istotne z punktu widzenia pracownika.

 

 

Stosuj ścieżki rozwoju, a Twoi pracownicy będą bardziej zaangażowani.

 

 

Wprowadzenie ścieżek rozwoju umożliwi zwiększenie zaangażowania Twoich pracowników. Mając odpowiednio zmotywowanych ludzi Twój biznes będzie lepiej funkcjonował. Zespół będzie gotowy także do wprowadzenia kultury ciągłego doskonalenia co umożliwi rozwój firmy.

 

Ścieżki rozwoju pracownika – 6 korzyści ich stosowania 

09 marca 2022
Usprawnienie procesu produkcyjnego powoduje zwiększenie dochodu firmy. Doradztwo biznesowe w zakresie optymalizacji procesów.
wiz consulting - firma konsultingowa,
wiz consulting - firma konsultingowa,