biuro@wiz-consulting.pl
Tel: +48 731 947 078
Outsourcing to pojęcie pochodzące od słów outside-resource-using, które oznaczają wykorzystanie zasobów zewnętrznych. Jak można się domyślić, outsourcing pracowniczy będzie więc związany z przekazaniem konkretnych zadań oraz obowiązków podmiotom zewnętrznym. Na czym dokładnie polega takie rozwiązanie i jakie przynosi korzyści? Na te pytania odpowiadamy w artykule poniżej. Zapraszamy do lektury!
Outsourcing pracowniczy to inaczej zatrudnienie zewnętrzne. Takie rozwiązanie przynosi wiele korzyści i jest coraz chętniej stosowane przez przedsiębiorców. Jeśli przedsiębiorstwo specjalizuje się w różnych obszarach, często musi zatrudnić bardzo wielu pracowników, którzy maja odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie. Obecnie istnieje alternatywa dla tego rozwiązania, którą jest właśnie outsourcing pracowniczy. Dzięki temu firma może skoncentrować się w 100% na kluczowej działalności, przekazując część zadań firmie zewnętrznej, m.in. celem usprawnienia organizacji oraz optymalizacji procesów w przedsiębiorstwie. Warto również dodać, że outsourcing pracowników polega na współpracy długofalowej. Nie jest nastawiony na zlecenia jednorazowe.
W Polsce outsourcing pracowniczy z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Korzystają z niego w szczególności branże: finansów i rachunkowości, księgowości, kadr i płac, szkoleń, IT, obsługi klienta, logistyki, zaopatrzenia itp.
Outsourcing pracowniczy ma bardzo wiele zalet. Zdecydowanie można na nim wiele zyskać. To dla przedsiębiorstw znacznie lepsze rozwiązanie niż samodzielne zatrudnianie pracowników do każdego obszaru. Jakie korzyści przynosi outsourcing pracowniczy? Poniżej przedstawiamy najważniejsze z nich:
Jak widać, outsourcing pracowniczy to szereg rozmaitych korzyści. To zarówno dobry sposób, by zyskać wyszkolonych i doświadczonych pracowników, ale również pomysł na to, jak rozwinąć swoją firmę. Na rynku istnieje wiele firm, które zajmują się tego typu działalnością. By wybrać jak najlepiej, warto wcześniej poczytać opinie innych przedsiębiorstw, które skorzystały z usług firmy, a także zorientować się w aspektach finansowych, poznać kompetencje specjalistów w danym obszarze, jak również osiągnięcia firmy outsourcingowej.