biuro@wiz-consulting.pl
Tel: +48 731 947 078
Często spotykamy się z opinią pracodawców, że za konsulting powinny być płacone mniejsze pieniądze. Dlaczego spore grono właścicieli firm, prezesów ma takie podejście? Ich zdaniem my dajemy tylko wiedzę i pomysł. Oni resztę.
W związku z tym ile warta jest wiedza i pomysł rozwiązania problemu w firmie?
Na to pytanie można odpowiedzieć za pomocą, krótkiej anegdoty.
Spojrzenie z zewnątrz, wiedza oraz doświadczenie pozwala na rozwiązanie problemów występujących w przedsiębiorstwach. Często zdarza się, że problem występuje w innym miejscu niż początkowo firma zakładała. Jak w związku z tym postępować przy rozwiązywaniu problemów i poprawie sytuacji?
My stosujemy 6 prostych kroków. Dziś podzielimy się tą wiedzą z Wami.
Pierwszym krokiem jest zdefiniowanie problemu. Tylko wtedy można odnaleźć rozwiązanie.
Często firmy wiedzą, że jest coś nie tak, jednak nie wiedzą jeszcze co. My pomagamy odnaleźć prawdziwe źródło problemu.
W tym kroku Ty i zespół musicie opisać problem. Poza Waszą perspektywą warto zastanowić się jak może problem widzieć ktoś z zewnątrz – ktoś kto patrzyłby na to z neutralnej perspektywy.
W tym kroku Ty i Twój zespół dokonujecie szczegółowej analizy problemu.
Następnie należy zorganizować burzę mózgów i znaleźć potencjalne rozwiązania problemu; spróbuj spojrzeć na problem pod każdym kątem i obrać szeroką perspektywę. Nie decyduj się od razu na pierwsze rozwiązanie.
Wybierz jedno rozwiązanie – takie, na które wszyscy się zgadzają.
W ostatnim kroku, Ty i zespół musicie kontrolować wyniki waszego rozwiązania. Określ, czy skutecznie wyeliminowało ono problem – jeżeli nie, rozpocznij proces od nowa i znajdź bardziej skuteczne rozwiązanie (cykl PDCA).
Podczas podróży statku wycieczkowego wynikła pewna awaria. Wszyscy mechanicy znajdujący się na statku przez parę dni próbowali rozwiązać powstały problem. Jednak nie osiągnęli sukcesu i usterka pozostała, a statek dryfował po morzu.
Został wezwany specjalista, który po analizie danych i na podstawie zdobytych doświadczeń dokręcił jedną śrubkę. Za usługę zażądał dużych pieniędzy. Kapitan statku oburzony spytał wprost: Dlaczego mamy tyle zapłacić. Dokręciłeś tylko jedną śrubkę. Odpowiedź specjalisty była następująca: