Co należy robić w przedsiębiorstwie, które dąży do osiągnięcia sukcesu?

 

Warto badać, pytać, zbierać feedback. Niezależnie czy chodzi o badania klientów, pracowników, ankiety marketingowe czy ocenę strony internetowej. Przeprowadzając takie badanie zyskujesz kilka bardzo ważnych rzeczy:

  1. Dostęp do najważniejszych dla Ciebie opinii.
  2. Oszczędność czasu.
  3. Zmniejszenie kosztów.
  4. Możliwość zaawansowanej analizy wyników i tworzenia raportów.

 

Wykorzystanie ankiety w przedsiębiorstwie ułatwia kontrolę i nakierowanie na sukces Twojego biznesu.

 

Ankieta w przedsiębiorstwie - jak ją stworzyć

25 sierpnia 2020
Tworzenie mapyr procesu w celu usrpawnienia przepływu
Tworzenie mapy procesu biznesowego w celu redukcji kosztów

Jak jednak przygotować się do zrobienia ankiety w swojej firmie, u swoich klientów lub odbiorców?

 

Badania ankietowe to temat rzadko występujący w przedsiębiorstwach, ale w wielu przypadkach niezbędny jako narzędzie zbierania informacji. Przedsiębiorstwa powinny prowadzić badania wśród swoich pracowników aby być na bieżąco z stanem przedsiębiorstwa.

 

Jak przygotować Należy postępować według następujących kroków:

  1. Określenie celu badania.
  2. Analizy badanych respondentów.
  3. Wybór odpowiednich narzędzi.
  4. Stworzenie szkieletu ankiety.
  5. Przeprowadzenie testu.

 

Uprawnienie produkcji

Dlaczego określenie celu powinno być Twoim pierwszym krokiem?

 

Na podstawie postawionego celu, jaki chcemy osiągnąć po analizie odpowiedzi respondentów będzie zależało jak ankieta będzie skonstruowana. Jakie pytania się w niej znajdą? Jaki będzie miała wygląd? Jaka będzie logika tej ankiety? Odpowiedź na te pytania zależy od celu badania w przedsiębiorstwie.

Istotną zasadą przy tworzeniu ankiety jest trzymanie się ściśle wybranego celu. Umożliwi to stworzenie zwięzłej ankiety i eliminację pytań niezwiązanych z tematem.

 

Uproszczony przykład mapy prcesów biznesowych

Idealna ankieta musi spełniać trzy ważne kryteria: zadawać właściwe pytania, we właściwym czasie i właściwym ludziom.

Dobór odpowiednich respondentów jest tak naprawdę główną determinantą udanego badania. Aby ankieta dostarczyła nam informacji mających dużą wartość należy dobrać respondentów, którym bliska jest tematyka ankiety i których opinia pomoże nam w podjęciu konkretnych decyzji. Odbiorcy ankiety determinują w znaczący sposób jej wygląd, treść wstępu i pytań, długość ankiety i rodzaje użytych pytań.

 

Zlokalizowane błędy w procesie sprzedaży

Kolejnym krokiem jest dobór narzędzi.

 

Wybór narzędzi do tworzenia ankiet obecnie jest duży. Należy wybrać najlepsze. Ale co to znaczy? Odpowiedź zależy od celu i rozmiarów Twojego badania. Ważną kwestią jest także, czy ankietę przeprowadzamy jednorazowo, cyklicznie oraz do ilu osób będzie kierowana.

Na rynku można znaleźć zarówno narzędzia do najbardziej podstawowych badań, takie jak google forms, jak i platformy, które umożliwiają nie tylko stworzenie ankiety, ale także i gromadzenie wyników oraz ich zaawansowaną analizę (np. Webankieta).

 

Po wyborze narzędzia należy stworzyć szkielet ankiety i przeprowadzić testy wśród kilku osób. Należy tutaj zwrócić uwagę na pytania zadawane respondentom. Czy są one jasne i zrozumiałe? Czy odpowiedzi dostarczają nam przydatnych informacji? Przy wyborze narzędzi internetowych należy także przeprowadzić testy działania takiej ankiety.

 

Poniżej udostępniamy przykład ankiety przeprowadzanej w przedsiębiorstwach produkcyjnych.

W&Z Consulting Agency

Do pobrania

Ankieta pracownicza - przykład

Winkowski & Zwierzyński Consulting Agency

 

ul. Sybiraków 10/20

15-204 Białystok

Nip: 9662125478

 

Tel: +48 731 947 078 - Cezary Winkowski

Tel: +48 731 947 227 - Patryk Zwierzyński

 

Doradztwo biznesowe, consulting, usprawnienia procesów
Doradztwo biznesowe, consulting, usprawnienia procesów
Doradztwo biznesowe, consulting, usprawnienia procesów